niedziela, 5 czerwca 2011

Fotografia

Hej, Dzisiejszym tematem jest jak pozować i ładnie wyglądać na zdjęciach ;)
(tym razem więcej tekstu niż obrazków :P) 

 
Najlepsi fotograficy twierdzą, że nie ma osób, którym nie dałoby się zrobić wspaniałych zdjęć.
Jest to na swój sposób pocieszające, bo w myśl tego twierdzenia każda z nas ma szanse na rewelacyjne ujęcia. Tylko jak się do tego zabrać? Zastanówmy się więc przez chwilę, co składa się na zdjęcia, które oceniamy jako znakomite – im mniej elementów pozostawimy przypadkowi, tym większa szansa na sukces.
Jeśli przyjrzeć się efektom najlepszych sesji, dojdziemy do wniosku, że są one wynikiem doskonałej pracy zarówno fotografa, jak i modelki. Zaufanie do fotografa to podstawa, ale zastanówmy się, co możemy same zrobić, by powstałe zdjęcia zachwycały?
O makijażu i stylizacji wspomniano już w innych artykułach, tutaj skupimy się na trudnej sztuce pozowania. Spytamy o radę profesjonalistkę.
Przede wszystkim odłóżmy między bajki stwierdzenie, że najlepsze zdjęcia wychodzą z zaskoczenia. Może i czasami trafiają się dobre, ale są to fotografie reportażowe, z zasady się różniące od sesyjnych i jako takie rządzą się zupełnie innymi prawami.
Jak więc zachować się mamy, gdy już zdecydowałyśmy się pozować? Modelka musi być po trosze aktorką. Każde zdjęcie opowiada jakąś historię i wszystkie jego elementy muszą być z nią spójne. Dlatego trudno podpowiedzieć gotowe pozy czy konfiguracje, można jednak podpowiedzieć kilka zasad, które będą pomocne i w miarę uniwersalne.
Wyraziste rysy twarzy, czyli – nie cofajmy głowy. Wciskamy wtedy niejako brodę w szyję, robiąc sobie gustowny drugi podbródek, rozmywamy kontur twarzy... zamiast tego wyciągnijmy szyję w górę i pochylmy minimalnie głowę do przodu. Pozycja ta wyda się pewnie dość nienaturalna, ale sprawdza się na zdjęciach. Naturalny wyraz twarzy – paradoksalnie często usztywniamy się na widok aparatu – niepotrzebnie! „Najlepszym patentem są lekko rozchylone usta – radzi Basia, modelka znana z wielu sesji reklamowych i pokazów - dla tych, którzy mają trudności – uśmiechnąć się bardzo lekko z zamkniętymi ustami a potem w tym uśmiechu je lekko rozchylić”.
Bardziej plastyczna, wyrazista twarz? Spróbuj ustawić się inaczej niż na wprost w stosunku do aparatu. Nie każdy lubi fotografować się z profilu, ale lekki półprofil zdecydowanie lepiej zda egzamin. Spójrz na coś położonego lekko z boku fotografa. Na coś konkretnego - to jest ważne, bo nigdy nie będzie ładne zdjęcie modelki o pustym spojrzeniu. Skupiony wzrok jest bardziej rzeczywisty i wygląda naturalniej. Warto o tym pamiętać.
Kolejna rzecz to ułożenie ramion – oj, wszyscy pamiętamy z dzieciństwa te wieczne upominania, aby się nie garbić! Czas znowu wziąć je sobie do serca. Nie ściągajmy ramion do siebie, nie garbmy się. To zawsze wygląda nieatrakcyjnie.
 
A oto przykładowe pozy do zdjęć :



 A już trochę pomijając temat pozwania do zdjęć, natknęłam się na taki filmik :
TAŃCZĄCA PAPUGA :D 

 

Pozdrawiam i życzę miłego dnia :)

14 komentarzy:

  1. Hej. Świetny blog! Zapraszam do Mnie do obserwatorów! :)

    http://normalnawglupocie.blogspot.com/

    Klemcia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zagłosowałam, a ja zapraszam ponownie do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny temat poruszyłaś, ja nigdy nie wiem co mam na zdjęciach zrobić ;))

    OdpowiedzUsuń
  4. zgadzam się z poprzedniczką, bardzo fajny temat! Przeczytałam i na pewno mi pomoże przy najbliższej okazji : D

    OdpowiedzUsuń
  5. fajny post , naprawdę fajny :D
    zapraszam , allyn24.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne porady ! :) Skorzystam .

    OdpowiedzUsuń
  7. już odpowiedziałam w ankiecie ;)

    mhhmmm... bardzo dobre rady! muszę koniecznie zapamiętać!;)

    buhahaha xD fajna ta papuga :)

    OdpowiedzUsuń
  8. siema :) dodaję się do obserwatorów.
    Zapraszam do siebie :
    zyciowyteatrzyk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja zawsze na fotach wychodzę do dupy -.-'
    No cóż.
    Pozdrawiam, dodaję do obserwowanych.

    OdpowiedzUsuń
  10. Przyda mi się, przynajmniej zdjęcia lepiej wyjdą :)
    Ta tańcząca papuga jest super :)
    Fajny blog :)
    Będę częściej wchodzić :)
    monika-ewa-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. zagłosowałam ;)
    Obserwujemy? ;P

    OdpowiedzUsuń